Wanneer je bij mij onder behandeling bent of bent geweest dan heb je me vast en zeker horen praten over het vasthouden van desbetreffende vingers. Vanuit de behandelingen die ik toepas genaamd: Jin Shin Jyutsu blijkt het zo te zijn dat het vasthouden van bepaalde vingers ervoor kan zorgen dat je gemoedstoestand positief veranderd en invloed heeft op onze emoties zoals bijvoorbeeld de emotie: woede. Het leek me daarom een goed idee om de vijf negatieve emoties die gerelateerd aan de vingers zijn nog iets verder uit te diepen.

Ik ga van start met de emotie waar ik zelf de meeste ervaring in heb namelijk: irritatie, frustratie, ergernis oftewel woede. Iedereen reageert anders op bepaalde situaties, dus het kan zomaar zijn dat de informatie die ik hier neerzet voor jou anders kan zijn. Ik praat namelijk vanuit mijn eigen ervaring en mening.

Frustratie/irritatie & woede:

Uit mijn ervaring is gebleken dan woede vaak voortkomt uit een stuk onbegrip en het gemis van waardering. Deze emotie kan in veel verschillende scenario’s getriggerd worden. De gedachten ik doe het zelf wel want men snapt het toch niet, komt dan regelmatig de kop opsteken. Nu is het zo dat we het probleem niet af moeten schuiven naar een ander, maar naar binnen mogen kijken om te zien waarom dat je op deze manier reageert.

Vaak komt de manier hoe we op een situatie reageren voort uit: de opvoeding, karakter en ervaringen die we hebben opgedaan in het leven, zowel positief als negatief. Wanneer je bij het minste of geringste uit je slof schiet is dit een signaal dat het lichaam aan het overlopen is. Alles bij elkaar wordt als teveel ervaren. Op het moment dat er maar iets gebeurt is dat de druppel die de emmer doet overlopen en word je boos.

Iedereen heeft voorkeurs-emoties. Dat wilt zeggen dat je sneller doorschiet in bepaalde emoties die voor jou de “voorkeur” hebben. Dit is bepaald door de ervaringen die je al in je leven hebt meegemaakt. Dit wilt niet zeggen dat de situatie daardoor makkelijker worden. Sterker nog, vaak maakt dit de situatie alleen maar moeizamer omdat de emotie de overhand van jou en je lichaam krijgt.

Bij woede krijgen mensen dan vaak een waas voor de ogen en op dat moment maakt het dan helemaal niks meer uit wat de gevolgen van je manier van handelen zijn, of je iemand pijn doet, of dat je dingen roept die je eigenlijk niet meent. Achteraf heb je dan vaak spijt, alleen kun je de situatie helaas niet meer terug draaien.

Wat kun je aan deze boosheid doen:

Wat je hier wel aan kunt doen is het volgende: Pak je middelvinger vast. Wanneer je dit leest en nog nooit een energetische behandeling van mij hebt mogen ervaren dan klinkt dit hartstikke vaag. Daarom zal ik proberen om dit zo goed mogelijk uit te leggen.

Ons lichaam bestaat uit energie. Deze energie wordt door het lichaam getransporteerd door 12 energiebanen. Deze energiebanen werken samen in koppels. In het koppel is er altijd één energiebaan die aan de achterkant van je lichaam stroom en één energiebaan die aan de voorkant stroomt. De energiebanen lopen op verschillende plaatsen in elkaar over. Ook bij de vingers. In elke vinger komt een energiebanenkoppel samen. De middelvinger is de plaats waar de lever en galblaasenergiebaan samen komen.

Aan alle koppels hangen meerdere functies, ongeveer 14.400 per koppel. Voor deze blog focus ik me op de negatieve emotie: Woede. Aan iedere energiebanenkoppel hangt een positieve en negatie emotie. De lever en galblaasenergiebaan hebben een relatie met de negatieve emotie woede en de positieve emotie levenskunst.

Wanneer je de middelvinger vastpakt met je andere hand creëer je een gesloten verbinding waarin energie kan stromen. Schiet je door in de woede dan is de positieve en negatie kant uit balans. Door de middelvinger vast te pakken kun je de positieve kant met de negatieve kant uitbalanceren waardoor de emotie makkelijker wegzakt en jij niet de dupe wordt van je overlopende emotie.